هر آنچه در مورد رژیم های لاغری باید بدانیم

دراین مقاله با رژیم های لاغری و رژیم های لاغری خود سرانه و عوارض فراوان این رژیم ها آشنا می شویم و بهترین راه های لاغری را معرفی کرده ایم

معمولا همه افراد برای لاغری و تناسب اندام بیشتر به سراغ رژیم های لاغری و خودسرانه‌ای می‌روند که می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. امروزه در هر جمع و محفلی که وارد شوید بی شک صحبت از لاغری و تناسب اندام و همچنین رژیم‌های لاغری به میان می آید و هر کس از تجربه خود در زمینه لاغری و رژیم‌هایی که استفاده کرده است سخن می‌گوید. بدون توجه به این که یک نوع رژیم غذایی خاص برای همه مناسب نیست و نمی‌تواند نتیجه یکسانی داشته باشد. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در زمینه انواع رژیم های لاغری در اختیارتان قرار دهیم.

رژیم‌های لاغری خودسرانه:

بسیاری از افراد برای اینکه به اندامی مناسب دست پیدا کنند و کاهش وزن داشته باشند به سراغ رژیم‌های لاغری می‌روند که عوارضی بسیار بدتر از اضافه وزن می‌تواند برای آنها داشته باشد. رژیم های لاغری اشتباه نه تنها باعث از بین رفتن چربی‌های بدن نمی‌شود بلکه باعث آب شدن و از بین رفتن عضلات و همچنین از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن می‌شود. رژیم‌های لاغری خودسرانه عوارضی مانند کم خونی، سرگیجه، ضعف و بی حالی به همراه وزوز گوش دارند. توصیه ما به شما برای کاهش وزن مراجعه به متخصص تغذیه و استفاده از رژیم‌های غذایی مناسب توصیه شده توسط پزشک می‌باشد.

چه رژیم‌های غذایی برای لاغری مناسب هستند:

امروزه شاهد روش‌های لاغری بیشماری برای کاهش وزن هستیم. رژیم هایی با اسامی و نام هایی که گاه باعث تعجب می‌شوند و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و از عوارض خطرناک آنها صحبتی به میان نمی‌آید. تمامی رژیم های یک روزه، یک هفته، یک ماهه و رژیم‌های لاغری که فقط بر پایه یک نوع رژیم غذایی می‌باشند همگی بر اساس نظر متخصصان منسوخ شده است و به هیچ عنوان مناسب نمی‌باشند. رژیم غذایی مناسب و ایده آل می‌باشد که تمامی مواد مغذی و مفید بدن را تامین کند و از تمامی گروه‌های غذایی مانند پروتئین‌ها، چربی‌ها، غلات، کربوهیدرات‌ها و مواد قندی و نشاسته‌ای به میزان لازم در آن گنجانده شود.

عوارض رژیم‌های خودسرانه:

* اگر رژیم غذایی نادرستی را انتخاب کنید مطمئن باشید که بعد از اتمام دوره رژیم غذایی شما شاهد بازگشت دوباره وزن خود خواهید بود.

* سرگیجه، سردرد، ریزش مو، پوکی استخوان و افسردگی از عوارض شایع رژیم‌های خودسرانه و نامناسب می‌باشند.

* استفاده از چربی سوزهایی که به عنوان راهکار و روشی برای لاغری معروف هستند می‌تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد و فرد فکر کند که کاهش وزنش به دلیل از بین رفتن چربی‌ها بوده است و غافل از اینکه این کاهش وزن به دلیل از بین رفتن آب بدن می‌باشد.

 

توصیه‌هایی برای کاهش وزن و لاغری:

* حتما انجام فعالیت‌های ورزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. هر روز حتما نیم ساعت را به این کار اختصاص دهید. با داشتن تحرک زیاد می‌توانید به راحتی وزن خود را کم کنید و از شر چربی‌های اضافه راحت شوید.

* سعی کنید از غذاهایی که کالری کمتری دارند در وعده‌های غذایی استفاده کنید. و حتما در برنامه غذایی خود میان وعده‌های کم کالری و پر حجم را جای دهید.

* خوردن انواع میوه‌ها و سبزی ها از بهترین راه کارها و روش های لاغری هستند. چون حجم معده را پر می‌کنند و مواد مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کنند.

* حتما برای کاهش وزن به پزشک و متخصص تغذیه مراجعه کنید و با توجه به وضعیت بدنی خود برنامه غذایی مناسب را دریافت کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *