– لطفا خودتون را معرفی بفرمایید.

من ف هاشمی، 34 ساله و مدت سه سال است به دلیل اعتیاد به شیشه وزندانی شدن همسرم ، از وی طلاق گرفته ام او درگذشته شاگرد دایی ام بود.هم اینک با دخترسه ساله ام به ناچاردرمنزل پدرم ازسرمجبوری زندگی می کنم.

– از وضعیت زندگی و نحوه  امرار معاش خود بیشتر بگو.

خودم دچاربیماری شدید قند، چربی حاد و نیز ناراحتی قلبی هستم ودخترم نیزتشنجی است وبه همین دلیل من نمی توانم حداقل درمنازل مردم کارکنم وپول در بیاورم. درآمد من فقط پول هدفمندی وکمک های کوثر است. ازشوهرم بدون دریافت مهریه جداشدم وچون پدرم رفتگرشهرداری است ونمی تواند به من کمک کند مرتب به من می گوید خانه مراترک کن، من نمی توانم خرج تو ودخترت را بدهم.خودتان دوبار تاحالا به منزل ما آمده اید و زندگی من را دیده اید خوب می دانید چه وضعیتی داریم. گاهی توی خونه دلم می گیره ومی شینم زارزار قط گریه میکنم.

– شیوه آشنایی و علت مراجعه خود را به مرکز کوثر بگویید.

با مراجعه به یکی ازخدام آستان زینبیه، ایشان مرا به کوثر معرفی کردند واز نیمه سال 93 تحت پوشش حمایت های کوثرقرار گرفتم

– تاکنون چه خدماتی ازکوثردریافت نموده اید.

ماهیانه یک بسته گوشت یا مرغ، بعضاً کفش ولباس وظروف و…، بن نان، گاهی ارزاق ویا بن مواد غذایی، ژتون مهمانسرا ویا ژتون تهیه غذای سبحان.البته چند بارهم خیریه پول آب وبرق مارا داده است. راستی چندین مرتبه هم من تاکنون غذای نذری گرفته ام. یک بار نیزشوهرم باهزینه کوثر به مرکزترک اعتیاد معرفی ودرمان شد، ولی حیف که دوباره معتاد شد.

– آیا ازسایر موسسات وخیریه ها نیزکمک وخدماتی دریافت می نمایید.

نه. بلد نیستم به چه جاهایی باید بروم، آخه من بی سواد هستم وپول کرایه هم ندارم، .یکبار به کمیته امداد مراجعه کردم که هیچ کمکی به من نکردند.

–  تاکنون از مرکز کوثر وام دریافت نموده اید.

یکبارمرکزبه من معرفینامه برای وام سه میلیون تومانی داد که چون ضامن نداشتم نتوانستم بگیرم.آخه می خواستم با این وام یک اتاقی برای خودم اجاره کنم.

– نظرتان درخصوص برنامه اطعام ضیافت سرا چیست.

خیلی خوب است ولی ایکاش درهر هفته چند باربه ما نهار می دادید.

– تا چه اندازه با طرح های اجرایی کوثر آشنایی دارید.

فقط می دانم خیریه کوثرهرکمکی بتواند به ما می کند.

– آیا از نحوه برخورد کارکنان مرکز راضی هستید.

خیلی برخورد کارکنان خوب است خصوصاً برخورد آقای اسدی. بالاخره شما باید با حوصله از صبح تا شب لااقل به دردودل فقرا گوش بدید وبه آنهاکمک کنید.

– درمجموع از مدیریت مرکزمددکاری کوثرجه توقع وانتظاراتی دارید.

مقدار کمک ها به ما بیشتر شود، یک اتاقی برای من ودخترم خیریه اجاره کند، و پول آب وبرق وگاز مارا بدهد.

ومهمتراینکه خیریه ما را بیمه کند چون من هزینه درمان خود و دخترم را ندارم، همیشه مریضیم.چند مرتبه کوثر مرا به دکتر کمالی ویا بیمارستان امین معرفی کرده که همگی رایگان بوده است. دو بار هم دندان هایم را به کمک خیریه درست کرده ام.

– آیا آرزوی خاصی هم داری؟

آره دلم گرفته، دوس دارم برم امام رضا باهاش دردآی دلمو بگم. 

– به نظر شما مرکزچه خدماتی ارائه دهد، بهتر است.

همین کمک ها را بیشتر کند، وماهیانه یک مقدارهم کمک نقدی برای هزینه های زندگی من ودخترم به ما بدهد. البته

تا حالا دو بارهم به ما کمک نقدی شده است. یکبار دوسال پیش کوثرمبلغ پانصد هزارتومان به من کمک بلاعوض کرد که با آن بخشی از بدهی های خود را دادم. به همه بدهکاربودم. مثلاً چند مغازه دار، پول آب وبرق و… ضمناً برای برای دخترم هم چند تکه لباس و یک اسباب بازی خریدم.

آیامی دانی چه کسانی به مرکز کوثر کمک می کنند.

نه، ولی همیشه به آنها دعا میکنم. بعد ازخداامید ما به چنین افراد خیری است.خدابه ایشان وخانواده هایشان سلمتی واجر دنیوی واخروی بدهد. ای کاش می آمدند و از نزدیک نقش واهمیت کمک هایشان را خود می دیدند.

– انتقادات و پیشنهادات خود را بیان فرمایید.

بابت کمک ها دستتون درد نکنه اگرشما نباشید ما باید بمیریم. باتوجه به اینکه من ازخانواده یک معتاد  وحالا نیز مطلقه می باشم، جامعه و خصوصاً درمحیط های کاری به چشم بی اعتمادی به من نگاه می شود. لذا ازشما توقع دارم یک فرصت شغلی خوب در محیطی امن وسالم برای من پیدا کنید که شرایط من و زندگی سخت من را درک کنند. آیا می دانید من حتی پول حلقه ازدواجم را هم خودم تامین کردم. والآن احساس می کنم یک بدبخت به تمام معنا هستم، تازه با این شرایط مطمئناً دخترم درآینده از من هم بدبخت تر خواهد بود.

– آیا نوع ومیزان کمک های مرکز جوابگوی نیازهای شما هست.

نه کم است، مشکل اصلی من نداشتن خانه وخرج زندگی است. مثلاً چون پول ندارم در آینده  حتی اسم دخترم را درمدرسه بنویسم.

– آیا با طرح  امداد کوثر ( جمع آوری و بازتوزیع اقلام مازاد خانوارها) آشنایی دارید.

خیلی خوب است اگرهمه مردم لااقل وسائل اضافی خود را به کوثر بدهند، بخشی از نیازهای ما دربدرها هم برطرف می شود، مثلاً من تاکنون یک اجاق گاز، یک سری وسائل آشپزخانه ومقداری موکت ویک سری وسائل آشپزخانه تا حالا از کوثرگرفته ام، ولی یخچال و فرش هم ندارم، معمولاً لباس برای خود وبچه ام  را هم ازکوثر می گیرم.

باتشکر وسپاس ازجنابعالی که در این مصاحبه شرکت فرمودید. من هم از خدای سبحان برای همه کسانی که درامر خیر قدم برمی دارند آرزوی سلامت وتوفیق دارم           ” والسلام “

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *