الف – طرح اطعام و ضیافت کوثر :

براساس این طرح از محل نذورات و مشارکت های مردمی در روزهای پنجشنبه هر هفته و نیز یک دوشنبه در هر 15 روز، ضیافت نهار ویژه مددجویان محروم در محل ضیافت سرای آستانه تدارک و تهیه خواهد شد.. میهمانان و مدعوین مخاطب حداقل 2 روز زودتر با دریافت ژتون غذا امکان استفاده از برنامه اطعام مذکور را خواهند داشت.

ب – طرح احسان ماندگار کوثر (رأفت اسلامی – رسالت انسانی) :

طبق این طرح در فرجه های زمانی مناسب با دعوت ازخیرین و متمولین نیکوکار در یک سالن مناسب، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد، فعالیت ها و برنامه های مدنظر مزکز ازحاضرین درخواست کمک و همراهی به صور مختلف ( نقدی / غیر نقدی – خدماتی) نموده تا زمینه و امکان توسعه پایدار و گسترش دامنه فعالیت ها و خدمات دهی مرکز میسر گردد.

ج – طرح همت کوثر ( کاریابی و اشتغال ) :

در قالب این طرح ضمن تهیه بانک اطلاعات متشکل از مددجویان متقاضی کار و نیز دعوت کنندگان به کار، پس از تحقیق و بررسی های لازم نسبت به معرفی و اشتغال به کار مددجویان متقاضی از سوی مرکز اقدام لازم صورت می پذیرد.

د – طرح اطعام کوثر ( غذای مازاد ) :

درچارچوب این طرح کلیه افراد، هتل ها، کارخانجات و گروه های  صنعتی، رستوران ها، اماکن و منازل،تالارها، ادارات و سازمان ها،سلف های دانشجویی و… ضمن هماهنگی با مرکز کوثر می توانند مقداری غذا بانیت و نذر خاص و یا مازاد غذا و پذیرایی برنامه و مراسم خود را جهت بهره مندی مددجویان دراختیار مرکز کوثر قراردهند. لازم به ذکراست مرکز در طول سال همواره آمادگی دارد انواع خوراکی و مواد غذایی اهدایی خیرین ارجمند را تقدیم نیازمندان و محرومین منطقه زینبیه نماید.

هـ – طرح حضانت و سرپرستی (حامی کوثر ) :

برابر اهداف این طرح خیرین علاقه مند می توانند با مراجعه به بانک اطلاعاتی مربوطه در مرکز، پس از انتخاب گزینه مدنظر، نسبت به اختصاص بودجه و امکانات درحد مقدورات جهت حمایت و پشتیبانی از فرد و یا خانواده انتخابی خود مساعدت و اقدام  مقتضی را مبذول نمایند.

و – طرح امداد کوثر ( اقلا م  واثاثیه مازاد کوثر ) :

طبق اهداف و برنامه های مد نظر در این طرح، تدابیر و اقدامات لازم جهت جمع آوری و باز توزیع کلیه اقلام، اثاثیه و تجهیزات قابل استفاده ولیکن مازاد بر نیاز اماکن و خانواده ها جمع آوری و پس از ساماندهی و احتمالاً رفع اشکال در اختیار مددجویان محروم  و نیازمند منطقه زینبیه قرار خواهد گرفت.

ز – طرح قربانی وعقیقه گوسفند (مهر کوثر ) :  

کلیه خیرینی که نیت عقیقه و یا نذری درخصوص ذبح گوسفند و یا مرغ دارند، ضمن هماهنگی با مرکز کوثر درخصوص عملی نمودن نذر خود، و نیز چگونگی تخصیص مورد نذر به مخاطبین خاص می توانند ارتباط و هماهنگی لازم را با مرکز مبذول نمایند. ( عقیقه همراه با انجام کلیه ادعیه و تشریفات مربوطه)

ح – طرح آموزش (نور کوثر ):

درقالب این طرح با استفاده از مدد و یاری افراد، دوایر و دستگاه ها و… بصورت افتخاری، برنامه جامع مدونی جهت برگزاری و اجرای برنامه های آموزشی،  فنی حرفه ای، کلاس های تحصیلی،تقویتی، فرهنگی و … ویژه مددجویان بصورت رایگان برگزار می گردد که در این خصوص از مساعدت و همراهی  افراد علاقه مند خیر واجد صلاحیت و با کفایت دعوت به همکلری می نماییم. لازم به ذکر است برخی از این کلاس ها و دوره ها درکارگاه ها و دستگاه های مربوطه برگزار می شود.

ط – طرح میلاد دوباره کوثر :

طبق اهداف و چشم انداز این طرح تمامی مددجویان معتاد، بمنظور نجات و ترک اعتیاد به یکی از مراکز باز پروری و ترک اعتیاد طرف قرارداد با مرکزکوثر معرفی و بصورت رایگان دوره ترک اعتیاد و درمان خود را تا حصول سلامتی کامل سپری می نماید.

ف- طرح برکت کوثر:

براساس این طرح، درفرجه های زمانی مشخص و تعریف شده ژتون دریافت نان از نانوایی های طرف قرارداد، تحویل مددجویان نیازمند خواهدشد . قابل ذکر است بخشی از اعتبار این طرح ازمحل مبالغی است که بابت کفاره روزه از خیرین متدین دریافت شده است .

س -طرح همیان کوثر:

درقالب این طرح و به پیروی از رویه و سنت حسنه ائمه اطهار(ع)،کیسه های ویژه اخذ کمک های غذایی،به خیرین و نیکو کاران داده می شود تا آنان هرگونه مواد غذایی خام مورد نظرخودرا دراین کیسه ها قراردهند و سپس بسته اهدایی را بنحو مقتضی دراختیار مرکز مددکاری کوثر قرار داده تا مورد استفاده خانواده های نیازمند تحت پوشش قرارگیرد.

ش- طرح دست های مهربان کوثر : جایگزینی اقلام نو با اقلام مستهلک و کارکرده با مساعدت گروه صنعتی انتخاب همراه با ارائه تسهیلات ویژه بانکی .